Založ si blog

9 nápojov, ktoré nám pomáhajú lepšie spať

Príliš často sa v noci budíme i napriek tomu, že bojujeme s vyčerpaním, nemôžeme zaspať? Určite je to aj o našej mysli, ale tu je pár trikov, ktorými si môžeme našu regeneráciu predĺžiť. Pomôžu nám kvalitnejšie zaspať. Pre dospelého človeka, sa odporúča spať sedem až osem hodín každú noc, ale mnohým z nás, sa to nestáva príliš často. 

Existuje celý rad dôvodov, prečo nemusíme byť schopný spať. Možno, že sme sa pozerali na obrazovku počítača alebo televízora niekoľko hodín, alebo sme mali cukor či kofeín príliš neskoro a pred spaním, alebo sme príliš vystresovaní z práce či zo školy. Na druhej strane i nízka hladina cukru počas spánku nás môže prebudiť.Napríklad ak sme cvičili fyzicky tesne pred spaním, telo ešte produkuje adrenalín v reakcii na zníženie hladinu cukru. Pokúša sa nás zobudiť, aby sme mu doplnili sacharidy a glykogén. Stáva sa to aj najlepším z nás. Popíjanie niektorých nápojov pred spánkom môže upokojiť myseľ a pomôže nám si odpočinúť. 

Napríklad pitie čerešňového džúsu dvakrát denne, raz ráno a raz dve hodiny pred spaním, pomôže výrazne regulovať spánkový cyklus. Pohár mlieka pred spaním nám pomôže uvoľniť sa a môže vyvolať pokojný spánok. Kokosová voda je dobrým zdrojom draslíka a horčíka, čo môže znížiť hladinu stresu a uvoľniť svaly. Tu je pár rád ako si predĺžiť nočný spánok.

 

Milk_-_olly_claxton

Vypiť pohár mlieka pred spaním vám pomôže relaxovať a zaspať.

  1. Čerešňový džús – štúdia z júna 2010 ukázala, že konzumácia dvoch dcl čerešňovej šťavy počas dňa (raz ráno a raz dve hodiny pred spaním) viedlo k významnému zníženiu  nespavosti.  Môže to byť preto, že čerešne obsahujú melatonín, čo je antioxidant, ktorý pomáha regulovať náš spánkový cyklus.  
  2. Čaj z medovky lekárskej – Medovka je členom mätových rastlín a má lahodnú sladko-citrónovú chuť. Zaliatím medovkových lístkov vriacou vodou, pripravíme výborný relaxačný nápoj. Medovka bola používaná na pomoc, podporu spánku a zníženie úzkosti už od stredoveku.
  3. Teplé mlieko – Tento prastarý liek na nespavosť, je vraj efektívny, pretože mlieko má vysoký obsah aromatickej aminokyseliny – tryptofánu, ktorá má údajne upokojujúci účinok na mozog a pomáha navodiť spánok. Účinky však môžu byť čisto psychického charakteru, ako spomienka  na detstvo, lebo podľa článku z New York Times publikovaného v roku 2007, nie je k dispozícii dostatok dôkazov, aby sa preukázalo, že tryptofán je to, čo spôsobuje ospalosť. Bez ohľadu na to, mnohí ľudia prisahajú na účinok a často využívajú tento rituál pred spaním. 
  4. Bezkofeínový zelený čaj – obsahuje aminokyselinu theanín, ktorá pomáha znižovať stres a podporuje pokojný spánok. Avšak, vysoká hladina kofeínu kvalitného zeleného čaju môže prevážiť tieto výhody, keď sa snažíte upokojiť vo večerných hodinách, takže sa uistite, že ide o bezkofeínovú odrodu.
  5. Bylinkový čaj – Zmes roibosu, mäty piepornej, harmančeku, a mučenky /marakuje/ zmiešaný s výťažkom z koreňa valeriány lekárskej /kozlík lekársky/,ktorý je bylinný doplnok presadzovaný ako mierne prírodné sedatívum a podpora spánku. 
  6. Nebeská Korenie podporuje spánok svojím zložením čo je čajová zmes pozostávajúca z harmančeka lekárskeho, citrónovej trávy, mäty kučeravej, a lipových kvetov a pomôže nám ukončiť nespavosť ešte skorej ako si ľahneme na vankúš. Zaujímavé je aj pridanie vanilky, ktorá čaju pridá sladkú chuť. 
  7. Žlto modrý čaj – Zmes harmančeka a levandule dáva tomuto čaju kvetinovú vôňu, ktorá nás určite upokojí. Podľa výskumu na Michigenskej univerzite je preukázané, že vôňa levandule má mierne ukludňujúci a sedatívny účinok, a že harmanček môže pomôcť znížiť úzkosť. 
  8. Čistá kokosová voda – hoci kokosová voda je ponúkaná ako nápoj na posilnenie energie, môže nám tiež pomôcť lepšie spať. Kokosová voda je dobrým zdrojom draslíka a horčíka , ktoré pomáhajú vaše svaly zrelaxovať. Tiež obsahuje malé množstvo vitamínov skupiny B, ktorý môže pomôcť znížiť stres. 
  9. Banánové smoothie – rozmixujte jeden malý banán s polievkovou lyžicou mandľového masla a pol šialky nesladeného sójového mlieka pre lahodné spanie. Banány obsahujú draslík,  horčík a minerály, ktoré pomáhajú uvoľniť svalstvo.

Dúfam že Vám tento článok niečo priniesol. Našiel som ho na stránke thedailymeal . Preložil, doplnil  a upravil. 

 

 

 

trump

Trump si pripomenul vyvražďovanie Arménov, slovo genocída nepoužil

24.04.2017 20:50

Zabíjanie Arménov osmanskými Turkami počas prvej svetovej vojny predstavuje jedno z najhorších masových zverstiev 20. storočia a "temnú kapitolu" v dejinách.

sady, ovocie, ovocné sady, jar, stromy, jarné mrazy, zmrznutá úroda,

Mrazivý apríl mení v sadoch pravidlá hry

24.04.2017 20:00

Nádej aj rozčarovanie sa zmocňujú ovocinárov a vinohradníkov, ktorí skúmajú v sadoch a viniciach škody na stromoch a kroch spôsobené minulotýždňovým mrazom.

ramadán, islam, moslimovia, rukyah

Británia: UKIP chce presadiť zákaz závojov a nových islamských škôl

24.04.2017 19:50

Euroskeptická UKIP sa bude snažiť o dosiahnutie zákazu nosenia závojov zahaľujúcich tvár, ako aj otvárania nových islamských škôl v Británii.

Taliban, afganistan,

Rusko vyzbrojuje Taliban, tvrdí americký generál

24.04.2017 19:23

Rusko poskytuje zbrane afganskému militantnému hnutiu Taliban, vyhlásil hlavný americký veliteľ v Afganistane generál John Nicholson.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 8254x
Priemerná čítanosť článkov: 8254x

Autor blogu

Kategórie

Archív